Tentokrát se ale zaměříme na kávu a čaj a na to, jak je co nejlépe servírovat. Ať už je servírujeme komukoliv, měli bychom dbát na to, aby byl náš servis to nejlepší. A tím spíše, pokud jde třeba o servírování nápojů zákazníkům v nějakém podniku. Nezapomeňte, že při přípravě horkých nápojů je klíčová rychlost. Nápoje musí zůstat opravdu horké, aby si je zákazník mohl vychutnat při správné teplotě. Chce to občas trochu zručnosti, aby byla příprava rychlá, ale to se časem všechno naučíte. Podáváme vždy kávu a čaj té nejlepší kvality. Na tomto místě se opravdu nevyplatí šetřit. Zkušený zákazník, ale i nezkušený moc dobře pozná, kdy se mu snažíte podstrčit levné produkty. Pití kávy i čaje by měl být přece takový malý zážitek.
Hodně lidí si horké nápoje sladí. Určitě byste měli mít na výběr více variant sladidel. Dobré je mít připravený například bílý cukr, třtinový cukr, med a nějaké sladidlo, které využijí třeba diabetici.
Káva i čaj by měli být podávány ve správných šálcích a sklenicích. Pro každý nápoj existuje určité pravidlo, v čem by se měli podávat. U kávy se to celkem dodržuje, spíše je problém u čajů. Hodně lidí si myslí, že ho můžou nalít do toho, co jim zrovna přijde pod ruku. Přitom existují přímo určené hrnky na čaj, v kterých vypadá servírování čaje úplně jinak.
Nezapomeňte, že ať už podáváte kávu i čaj v jakémkoliv nádobí, musí být vždy perfektně čisté. Je k tomu potřeba výkonná myčka, aby zbavila šálky a sklenice všech nečistot, kávových usazenin, mastnoty nebo otisků rtěnky. Je to ale naprostý základ.
Ke kávě, ale i čaji, byste měli mít k dispozici různou nabídku mléka. Nespoléhejte jen na klasické, kravské mléko. Spousta lidí volí jiné alternativy, ať už kvůli chuti, nebo zdravotním problémům. Rozšiřte svou nabídku mléka o takové, jako jsou sójové, kokosové, rýžové nebo třeba mandlové.